
ועדות הכלכלה והפנים קיימו דיון משותף ודרשו להסדיר את הרכיבה על אופניים חשמליים בהקדם
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה ישיבה משותפת עם ועדת הפנים והגנת הסביבה, שדנה בהקמת שבילי רכיבה לאופניים ואופניים חשמליים בתחומי הרשויות המקומיות, ובנושא הסדרת הרכיבה.
סמנכ”ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, אמר כי המשרד נמצא בתהליך הסדרה וכי הוא מקווה שבתוך שבוע וחצי תסתיים העבודה על מסמך בנושא. הוא הוסיף כי “במשרד שוקלים בצורה חיובית את המלצת היו”ר איתן כבל והמשטרה להעלות את גיל הרוכבים באופנים חשמליים ל-16”.
עוד ציין פלור כי המהירות תמשיך לעמוד על 25 קמ”ש ציין כי המשרד מבצע פעולות אכיפה ומחרים אופנים חשמליים לא תקינים ובקרוב תשיק קמפיין הסברה לצעירים. באשר לרישוי ורישוי אמר פלור כי המשרד מאמץ את התקינה הקיימת באירופה שלא כוללת רישום ורישוי, עם זאת הוא הוסיף כי המשרד מציע לרכוש ביטוח באופן וולונטרי.
מנהל אגף תשתיות עירוניות במשרד, פיליפ פארן, התייחס להשקעה בשבילי האופניים ואמר כי בשנה שעברה קיבלו הרשויות 60 מיליון שקלים. עם זאת הוא לא ידע לענות לשאלות חברי הכנסת כמה ק”מ שבילי אופנים אכן נסללו.
באשר לחובת ביטוח אמר פלור כי מי שאחראי על העניין הוא אגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר. נציג אגף שוק ההון באוצר, ניר ברקן, אמר כי אם רוצים לחייב ביטוח לפי חוק נפגעי תאונות דרכים אז שרת המשפטים היא זו שיכולה לתקן את החוק, או לחילופין משרד התחבורה יכול לחייב זאת בתקנות. נציג משרד המשפטים, עו”ד דרור וגשל, אמר כי מדובר בנושא מורכב ולכן זה נראה כאילו הוא עובר מאחד לשני. עם זאת הוא הוסיף כי במצב תקין שבו הכללים נאכפים יכול להיות שיהיו הרבה פחות נפגעים, ולא יהיה צריך ביטוח.