ארה”ב: בלוגרים קובעים נושאים לעיתונאים

ארה”ב: בלוגרים קובעים נושאים לעיתונאים
שולטטטטתתתתת. בלוגרית
צילום: pixabay.com

מחקר חדש בחן כתבות ופוסטים בנושא טכנולוגיות ומצא מי קובע את סדר היום התקשורתי

הבלוגרים הטכנולוגיים הם אלה שמכתיבים את הנושאים הטכנולוגיים לאמצעי התקשורת המסורתיים, שמצדם מגבירים את התעניינות הציבור באותם הנושאים, כך עולה מעבודת דוקטורט חדשה שנערכה באוניברסיטת חיפה ושבחנה את כלי התקשורת והבלוגים המובילים בארצות הברית.

שולטטטטתתתתת. בלוגרית |צילום: pixabay.com
שולטטטטתתתתת. בלוגרית |צילום: pixabay.com

ד”ר נירית וייס-בלט, שעבדה כדוברת של חברות טכנולוגיות, החליטה לחקור מי שולט ב”תקשורת החדשנות” ומיהו זה שמכתיב את נושאי הסיקור – האם אלה הבלוגים הטכנולוגיים או שמא אלה אמצעי התקשורת המסורתיים?

לשם כך, אספה החוקרת סיקור טכנולוגי באנגלית למשך שנה שלמה. היא בחנה את הופעתן של 347 מילות מפתח טכנולוגיות ב-50 כלי תקשורת אמריקניים, על-פי שבע קבוצות: 1. עיתונים, 2. טלוויזיה, 3. מגזינים, 4. כל אתרי אמצעי התקשורת המסורתיים יחדיו, 5. בלוגים טכנולוגיים מובילים, 6. בלוגרים טכנולוגיים עצמאיים, 7. כל הבלוגים הטכנולוגיים יחדיו.

הממצא המרכזי שעלה במחקר הוא שהסיקור הטכנולוגי בבלוגים היה זה שהסביר את הסיקור הטכנולוגי באמצעי התקשורת המסורתיים.

לעומת זאת, בכיוון הזרימה הנגדי, הסיקור באמצעי התקשורת המסורתיים לא הסביר את הסיקור בבלוגים. כלומר, המחקר מצא כי פעילות הבלוגרים קודמת לסיקור הטכנולוגי שיבצעו העיתונאיים המסורתיים, ולא להיפך. החוקרת אף בחנה מילות מפתח טכנולוגיות שהופיעו יחדיו באותה כותרת ראשית של מאמר חדשותי או של פוסט ושהקשר האסוציאטיבי ביניהן חזק.

ניתוח הרשתות המחיש כיצד האופן בו קישרו הבלוגרים בין הנושאים הטכנולוגיים תאם לאופן בו כלי התקשורת המסורתיים קישרו בין הנושאים.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *