“המטוס יכול לטוס ללא הפסקה. הטייס הוא הגבול”

“המטוס יכול לטוס ללא הפסקה. הטייס הוא הגבול”
"המטוס יכול לטוס ללא הפסקה". בתמונה: ה"סולאר אימפולס 2"
צילום ארכיון: www.flickr.com


העתיד כבר כאן – המטוס הסולארי “סולאר אימפולס 2”, המונע על ידי אנרגיית השמש בלבד, נחת אתמול (ד’) בקהיר בעצירה הלפני אחרונה שלו בדרכו לסיים את טיסת המרתון שלו מסביב לעולם

נחיתת המטוס בקהיר אתמול (ד’) סיימה מסע ביניים של 48 שעות ו-50 דקות. מסע, שהחל בטיסה מספרד, ונמצא כעת במרחק נגיעה מהיעד הסופי שלו, אבו-דאבי, שם גם החל את מסעו הנוכחי, עוד במרץ 2015.

המטוס נחת בספרד בחודש האחרון, לאחר שסיים את טיסת הסולו הטראנס-אטלנטית הראשונה שנעשתה אך ורק בזכות האנרגיה הסולארית.

לאחר שהמריא מסביליה ביום שני בבוקר, עבר המטוס מעל המרחבים האוויריים של אלג’יריה, תוניסיה, איטליה ויוון וטס לעבר הפירמידות של גיזה לפני שנחת בנמל התעופה של קהיר.

“זה היה פנטסטי, הכל פעל כפי שצריך”, אמר טייס המטוס, אנדרה בורצ’ברג למגדל הפיקוח כששידור מתוך תא הטייס שודר בדף הפייסבוק, “סולאר אימפולס 2”.

זמן קצר לאחר מכן, בורצ’ברג הגיח מתא הטייס וחיבק את ברטראנד פיקארד, עימו הוא חולק את הטייס בטיסותיהם מסביב לעולם.

פיקארד עצמו, שהגיע מעט מוקדם יותר על מנת להספיק ולברך לשלום את בורצ’ברג, אמר לכתבים כי ה’סולאר אימפולס 2′ מראה מה הטכנולוגיות החדשות יכולות לעשות.

“זהו עידן חדש לאנרגיה”, הוסיף. “אתה מביט על השמש, אתה מסתכל על המנועים שלך, הם עובדים ועובדים במשך ימים ללא דלק, ואתה חושב: ‘זהו נס’. זה מה שאנחנו יכולים לעשות עם הטכנולוגיות החדשות הללו”.

בורצ’ברג הטיס את המטוס למרחק טיסה של 8,924 ק”מ מיפן להוואי בתוך 118 שעות, שיא שהוא שבר, בקרב על התואר: המסע הממושך ביותר בהיסטוריה האווירית.

“אתה צריך להיות מאומן לכך”, אמר פיקארד.

"המטוס יכול לטוס ללא הפסקה". בתמונה: ה"סולאר אימפולס 2" | צילום ארכיון: www.flickr.com
“המטוס יכול לטוס ללא הפסקה”. בתמונה: ה”סולאר אימפולס 2″ | צילום ארכיון: www.flickr.com

בורצ’ברג ופיקארד אמרו אתמול (ד’) כי המטרה שלהם היא קידום המודעות למקורות ולטכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת.

פיקארד אמר כי המטוס יכול לטוס ללא הפסקה.

“הטייס הוא הגבול”, הוא טען בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

“אתה תופס את האנרגיה במהלך היום, ומשתמש בזה למנועים ומאחסן אותה שם, ובמהלך הלילה אתה משתמש במה שאחסנת בסוללות ואתה ממשיך ממחזור למחזור”, הוא אמר.

פיקארד טען אתמול (ד’) כי הוא לא צופה שהוא יהיו מוטסים המנועים על בסיס אנרגיית השמש בשימוש מסחרי במטוסים כבר בקרוב.

“אך, יהיו נוסעים שייסעו בקרוב מאוד במטוסים אלקטרוניים שיוטענו בשטח”, הוא צפה.

“כשהאחים רייט החלו לטוס ב-1903, זו הייתה התחלה של תקופה בתעופה שבמהלכה היא הצליחה להציב שני אנשים על הירח ואפשרה ל-500 אנשים לנסוע ביחד באותו מטוס בטיסה בין-יבשתית”, אמר פיקארד והוסיף כי “‘סולר אימפולס’ הוא התחלה של תקופה חדשה שבה אין צורך להשתמש בדלק. זה יהיה מאוד מעניין לאן הטכנולוגיות יובילו אותנו”.

“אני בטוח שעוד לפני שימלאו עוד 10 שנים, יהיו מטוסים אלקטרוניים ל-50 אנשים”, ניבא.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *