
ההצלחה נמשכת. אוניברסיטת אריאל
צילום: ויקיפדיה

ההצלחה נמשכת. אוניברסיטת אריאל
צילום: ויקיפדיה
אוניברסיטת אריאל השיקה את המחזור השמיני לתכנית השילוב הייחודית לסטודנטים על הרצף האוטיסטי בלימודים אקדמאיים. בשנה”ל תשע”ד סיימו את לימודיהם שמונה בוגרים, ושלושה מהם אף המשיכו לתארים מתקדמים.
רז רובס, סטודנטית מצטיינת לביולוגיה מולקולרית בתוכנית השילוב, סיפר ה בטקס ההשקה: “לבני אדם כמוני, קשה להיקלט במקום חדש, זה כמו עץ שעוקרים אבל הוא לא יודע להכות שורש ולתת פרי. כסטודנטית לביולוגיה, אני יודעת שעץ יכול לשרוד כשהוא מסוגל לבצע שינויים. עזרו לי בדברים הקטנים, איך לנקות למשל, איך להתחשב באחרים, להתמודד במצבי לחץ, לכל זה אני זקוקה כדי להתמודד עם היומיום. ביני ובין העולם יש מסך שאינו מאפשר לי להרגיש את האנשים, את הפוליטיקה של העולם, ואני צריכה עזרה בתרגום. למדתי ביולוגיה מולקולרית ואני שוקלת לשלב מדעי המוח והמחשב. יש לי בן זוג מהתוכנית, שסיים לימודי תקשורת, בעבר לא רציתי בן זוג עם אספרגר אבל היום אני מבינה שמה שחשוב זה שיש לי חבר שאני אוהבת. הצלחתי לפרוץ את הגבולות של עצמי ואני גאה בזה”.
דינה רות, אמא של רז רובס, סיפרה בהתרגשות על ההתקדמות שהתוכנית העניקה לבתה. לדבריה, היא פנתה לאוניברסיטאות רבות ובחלק מהמקומות נתנו לה להבין שעדיף שלא תגיע. התוכנית הזו, ששמעה עליה במקרה, חשוב שידעו עליה, “מהרגע הראשון הרגשתי שמחבקים אותנו. התוכנית הזו אפשרה לרז מימוש עצמי ומימוש יכולות כך שהיא חייה היום חיים עצמאיים ויש לה בן זוג. מדובר בילדים שמבינים את העולם אחרת, וזה יצירתי ומעניין”.
https://www.youtube.com/watch?v=qnH2GrrlAr4
גילי קימור, שסיים בהצטיינות תואר ראשון במדעי המדינה והחל תואר שני, סיפר באופן ציני ומלא חוש הומור, “לא זימנו אותי בגלל ההצלחה שלי, או היופי המהמם שלי, אלא כסטודנט בתוכנית. אני רוצה לשבור את הסטריאוטיפ שלנו כאנשי גשם, נטולי יכולת רגשית שלא מבינים דו משמעות ונמנעים מקשר חברתי. כל אלה הופרכו- בתוכנית רכשתי חברים אמתיים לחיים, רגילים וחברים על הרצף האוטיסטי.” בהמשך, תוך שהוא מציין שהוא אמור לסיים אבל הוא מנצל את “אי הבנת הקודים החברתיים” וממשיך בהקראת השיר “השירה שלי” מתוך ספר שיריו הראשון, שראה אור במהלך לימודי התואר הראשון. בקרוב, גילי יפרסם ספר שירים שני.