
הסטארט-אפ הישראלי 90min שפיתח את פלטפורמת אוהדי הכדורגל הפופולארית בעולם, מתרחב: השיק בארה”ב את פלטפורמת 12up לאוהדי ספורט אמריקני וצבר מיליוני משתמשים תוך זמן קצר
הסטארט-אפ הישראלי 90min שפיתח את פלטפורמת אוהדי הכדורגל הפופולארית בעולם, משיק היום (א’) באופן רשמי את 12up – פלטפורמה אינטרנטית חדשה לאוהדי ענפי ספורט אמריקני.
12up הינה פלטפורמה נוספת של החברה, ובדומה ל-90min ממוקדת בחשיפת תוכן אקטואלי וויזואלי אותנטי של הספורט האמריקאי לסוגיו, בתוך ומחוץ למגרשי הספורט, שנוצר ומשותף על גבי הפלטפורמה וברשתות החברתיות מדי יום על ידי אוהדים נלהבים מרחבי העולם.
הפלטפורמה של 12up מאפשרת לחובבי ספורט לייצר כתבות, שאלונים, מצגות של תמונות, סרטוני וידאו, טבלאות דירוג ותוכן מולטימדיה אינסופי באמצעותו הם יכולים לספר את הסיפורים, מזווית אישית וגם מאחורי הקלעים של ארועי הספורט.
כל זאת, ללא צוות מקצועי של עיתונאים, אלא דרך עיניהם של חובבי כדורגל.
במהלך ‘ההשקה השקטה’ של הפלטפורמה בחודשים האחרונים, צברה הפלטפורמה יותר מ-4 מיליון משתמשים, בנוסף על 47 מיליון המשתמשים ב-90min.
כחלק מתהליך הצמיחה וההתרחבות של החברה, הושק מותג-העל ‘Minute Media’ המאגד בתוכו את הפלטפורמות 90min ו-12up.
באוקטובר האחרון, גייס הסטארט-אפ הישראלי, שיוסד על ידי אסף פלד, גילי בימן ויובל לרום, 15 מיליון דולר, מה שהביא אותו לסך גיוסים של 45 מיליון דולר באמצעות קרנות מובילות, בהן Battery Ventures, Gemini Ventures, Dawn Capital, North Base Media ו- ProSieben. לחברה משרדים בלונדון, תל אביב, מנילה, סינגפור וכעת גם בניו יורק ובמיאמי.
השקת האתר האמריקני מגיעה בעקבות צמיחתה של 90min לפלטפורמת תוכן כדורגל מובילה עם למעלה מ-4,000 כותבים מרחבי הגלובוס, המייצרים כ-15,000 כתבות תוכן בחודש ב-10 שפות שונות. בשנה וחצי האחרונות, קהל המשתמשים של הפלטפורמה צמח במהירות מ- 7.5 מיליון לכ- 47 מיליון משתמשים, עם יותר מ-110 מיליון מבקרים באמצעות הרשתות החברתיות בכל חודש, כ- 70% מהם מתחת לגיל 25.
גם בפלטפורמה האמריקנית החדשה 12up מערכת ניהול התוכן שבנתה החברה הישראלית מאפשרת לייצר סיפורים ותכנים שסוחפים את המשתמשים וזוכים לשיתופים רבים ברשתות החברתיות. ההתאמה לדפוסי צריכת התוכן של דור ה-Y, הובילה את החברה לפתח פלטפורמות המותאמות במיוחד לצפייה ושיתוף בסלולר, מבחינת העיצוב, התוכן והטכנולוגיה.
אסף פלד, היזם ומנכ”ל 90min, מסר היום כי “ההצלחה שלנו טמונה בהתאמת הפלטפורמה לצרכים המדויקים של צרכני התוכן החדשים. אנחנו מייצרים חווית ספורט חדשה עבור אוהדים בכל העולם שמביאה את תרבות הפופ לעולמות של הספורט. באמצעות המערכת הטכנולוגית שלנו, דור ה- Y יכול ליצור, לפרסם ולהפיץ תוכן בקולו הייחודי, הבלתי ערוך, ולחלוק את אהבת המשחק שלו עם מיליוני משתמשים, דרך הרשתות החברתיות. לאחר שהצלחנו לייצר בהצלחה את החוויה הייחודית הזאת בעולם הכדורגל, הכניסה לעולם הספורט האמריקאי היא תהליך טבעי לצמיחתה של החברה”.
פלד התייחס גם לשינוי בעולמות הפרסום לאוהדי הכדורגל: “לצד הפרסום המסורתי על מגרשי הכדורגל, בטלוויזיה ובאמצעות מתן חסות לכוכבים, המפרסמים מחפשים היום דרכים חדשות ליצור קשר בלתי אמצעי עם האוהדים. אנחנו למעשה מאפשרים למותגים להגיע לקהל היעד באופן ישיר ומפולח כאשר התוכן שלהם משותף באופן אורגני על ידי המשתמשים עצמם, כי הוא באמת מעניין אותם. הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחנו ממקסמת את החשיפה ומאפשרת למפרסמים לשלם רק על צפיות איכותיות וחשיפות רלוונטיות”.