היסטוריה: ייאסר דייג במכמורת

היסטוריה: ייאסר דייג במכמורת
אל תשוטי ספינתי. מכמורת
צילום: יצחק טסלר

ההחלטה התקבלה לאחר שבשנים האחרונות יש מגמה קבועה של הידלדלות משאב הדגה בים התיכון הנובעת בין השאר מדייג יתר

משרד החקלאות קיבל החלטה עקרונית לגרוט את כל ספינות הדייג מסוג מכמורת. הסיבה לכך היא הרצון להגן על משאב הדגה ועל הסביבה הימית בים התיכון, בכנרת ובים סוף. ההחלטה התקבלה לאחר שבשנים האחרונות יש מגמה קבועה של הידלדלות משאב הדגה בים התיכון הנובעת מדייג יתר, אך גם מתהליכים טבעיים, כגון התחממות גלובלית, ופעילות פיתוח.

בעקבות ההחלטה ועדת הכלכלה בכנסת קיימה דיון דחוף בהשתתפות מנכ”ל משרד החקלאות, עו”ד שלמה בן אליהו וצוות מצומצם הכולל את נציג משרד האוצר, נציג החברה להגנת הטבע נציגי רשות הטבע והגנים ונציגי הדייגים (המכמורתנים). בדיון סוכם כי תוך שבוע ימצא הסדר בין הדייגים לבין משרדי הממשלה לגריטת ספינות המכמורת והוצאתן מהים. במקביל יובאו התקנות לאישור הועדה. משרד החקלאות עובד בשיתוף פעולה עם אגף התקציבים לצורך מתן פיצוי הולם וראוי לדייגי ספינות המכמורת

אל תשוטי ספינתי. מכמורת|צילום: יצחק טסלר
אל תשוטי ספינתי. מכמורת|צילום: יצחק טסלר

התקנות העדכניות נועדו להרחיב את סמכויות האכיפה של משרד החקלאות, כך שהדבר יוביל לשיפור ניכר בניהול משאב הדגה, הסביבה הימית וערכי הטבע, וזאת לצד שמירה על הדייגים. התקנות גובשו במטרה לשמור על משאב הדגה בישראל וכוללות: הגבלת תקופת הדיג בעיקר בעונת הרבייה; הגבלת אזורי הדיג למניעת דיג בשמורות טבע ובאזורי קינון; הגדלת גודל החורים ברשתות הדיג בכדי למנוע לכידת דגים קטנים; הגדרת שיטות דיג אסורות; הגבלת פעילות הדיג בעונת הרבייה של דגים בים התיכון ובכנרת, והגבלה של דיג באזורים שונים במרחב הים התיכון. כל זאת לצד שמירה על הדייגים וצמצום הפגיעה בהם.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *