תל אביב: אל נא תעקור נטוע

תל אביב: אל נא תעקור נטוע
לא יוזז ולא ייכרת. הפיקוס הוותיק
צילום: ענבר אשכנזי

עם כל הכבוד לרכבת הקלה, במשרד החקלאות לא מוכנים לפגיעה בלתי מידתית בחי ובצומח. מתברר כי במסגרת העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב, מבצע פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בקרה על תוכניות נתיב הרכבת בהתייחס לעצים בתוואי המסילה והתחנות. במסגרת הבקרה שנעשתה על הקו האדום של הרכבת.
מתוך מסמכי סקר העצים התברר כי בתחנת שאול המלך, הממוקמת בדרך מנחם בגין שבתל אביב, סומן עץ פיקוס השדרות כמיועד לכריתה, בגלל רצון להרחיב את הכביש על חשבון המדרכה והעץ, הנטוע בה.
פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, שבחן את העץ, קבע כי מדובר בעץ בן עשרות שנים, עצום בגודלו, בעל נוף ברוחב 18 מטר, המתנשא לגובה של 15 מטר. לטענתו, מדובר בעץ משמעותי מאוד, הנראה למרחוק, וזכה לציונים המקסימאליים בערכו לסביבה. אי לכך, פקיד היערות קבע “מדובר במופע חד פעמי של עץ יוצא דופן – ועל כן הוא ראוי לשימור.

לא יוזז ולא ייכרת. הפיקוס הוותיק | צילום: ענבר אשכנזי
לא יוזז ולא ייכרת. הפיקוס הוותיק | צילום: ענבר אשכנזי

עוד התברר כי כי ההחלטה לכרות את העץ התקבלה על ידי חברת “נת”ע” בשל ההבנה כי לא ניתן להעתיקו, בשל תשתיות תת קרקעיות סבוכות ורגישות, לרבות קו מתח גבוה של חברת החשמל, ומתוך פתרון כולל לבעיות התנועה באזור. עם זאת, במשרד החקלאות עמדו על דעתם כי ניתן לפתור את בעיית התנועה בתכנון שונה של הצומת, כך שגם יישמר את העץ המרשים.
לאחר דיונים של אנשי פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר עם צוות התכנון התנועתי של נת”ע ומשרד התחבורה, גובש פתרון הנדסי, כך שבכל שלבי העבודה יישמר הפיקוס. משרד החקלאות ימשיך לעקוב מקרוב אחר העבודות בכדי להבטיח כי הפיקוס ברחוב מנחם בגין פינת מוזס יישמר וימצא פתרון מוסכם לנתיב התחבורה.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *