דרישה לדחות את פינוי שדה דב

דרישה לדחות את פינוי שדה דב
חשש לפגיעה בתיירות. שדה דב
צילום: ויקיפדיה

ח”כ דודי אמסלם: “מכיוון שפינוי חלקו הצבאי של שדה דב צפוי רק בעוד שנתיים, אפשר בהחלט לשקול בחיוב דחייה”

ועדת הפנים והגנת הסביבה, ערכה סיור באילת כדי לדון בסוגייה של סגירת שדות תעופה קטנים. ח”כ דודי אמסלם, העומד בראש הוועדה, אמר בין היתר: “אני מצפה משר התחבורה שייכנס לעובי הקורה וימנע מאילת משבר חמור שאפשר למנוע.
“מכיוון שפינוי חלקו הצבאי של שדה דב צפוי רק בעוד שנתיים, אפשר בהחלט לשקול בחיוב דחיית פינוי חלקו האזרחי לאותו מועד, מה שיאפשר למצוא חלופות בשיתוף עם עיריית אילת, שיבטיחו את נגישות העיר ותושביה למרכזי העסקים והבריאות במרכז”,
ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, אמר לחבר הכנסת: “איך סוגרים את הרצליה, שדה דב וחיפה? השדה הצבאי יישאר שם לפחות עד 2019. למה לא להצמיד את פינוי השדה האזרחי לפינוי השדה הצבאי? הרי עד אז לא יבנו שם אפילו צריף. התשובות שאנו מקבלים מעליבות. אני לא מצליח להבין. רוצים לבצע בדיקות קרקע? יכולים לבדוק ב95% מהשטח, רק לא במסלולים. מנכ”ל ארקיע הציע שיבדקו אפילו אצלו מתחת לכסא”.

חשש לפגיעה בתיירות. שדה דב|צילום: ויקיפדיה
חשש לפגיעה בתיירות. שדה דב|צילום: ויקיפדיה

הלוי ציין כי כיום ממריאות 22 טיסות ביום משדה דב לאילת ובחזרה. “אם ייסגר שדה דב מספר הטיסות ירד ב-150%”,
מנכ”ל משרד התיירות, אמיר הלוי: “מאז האינתיפאדה של שנות האלפיים מספר התיירים מחו”ל בירידה. היום יש 4 טיסות מחו”ל לאילת, כשלפני כן היו עשרות טיסות. לכן יזמנו נוהל תמיכה בטיסות לאילת וכיום יש בין 20 ל-25 טיסות בשבוע, תודות לתמרוץ של 45 יורו לכל נוסע. מצאנו שזה יעיל יותר ובטוח יותר מכל תקציב שיווק או קמפיין. המלונאים נותנים את חלקם ומממנים 15 יורו מתוך זה”.
מנכ”ל משרד התיירות התייחס גם לדרישת ראש העיר לפנות חופים: “קודם כל יש לפנות כמה שיותר אתרים ביטחוניים, תייר שרואה נמל ומחסנים, לא בטוח שיחווה את החוויה הנופית שהוא ציפה לה”. יו”ר הוועדה, ח”כ דודי אמסלם: “ומה עשיתם בנידון? משרד התיירות צריך להוביל את פינוי החופים למען התיירות”. מנכ”ל משרד התיירות: “זה לא בסמכותנו. אנחנו גורם מסייע וגם מממן תוכניות, אבל מי שמוביל זו העיריה, משרד הביטחון ונמלי ישראל”.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *