הושלם שלב נוסף ברכבת עכו-כרמיאל

הושלם שלב נוסף ברכבת עכו-כרמיאל
עד 160. תחנת הרכבת הנבנית בכרמיאל
צילום: נתיבי ישראל

כשתושלם המסילה החדשה, היא תשתרע לאורך 23 ק”מ, והרכבת תוכל לנסוע בה במהירות של עד 160 קמ”ש

חברת “נתיבי ישראל” הודיעה השבוע על השלמת השלב השני בהקמה של תחנת כרמיאל ומרכז התחבורה, שיוקם לצידה. במקביל, הושלם שלב ג’ בעבודות הקמת התחנה באחיהוד, שנכנסה לשלב גמר הביצוע. כחלק מפרויקט הענק של משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל להקמת מסילת הרכבת בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקל, יוקמו גם שתי התחנות, באחיהוד וכרמיאל, בהשקעה של כ-230 מיליון שקל.

תחנת כרמיאל תכלול שני רציפים ומגרש חנייה ליותר מ-700 כלי רכב, וזאת כלקח ממצוקת החנייה הקיימת בתחנות עכו ונהריה. לצד התחנה בכרמיאל, תוקם גם תחנה מרכזית חדשה לאוטובוסים בשתי קומות. הפרויקט כולל כ-5,000 מ”ר של שטחי סלילה ופיתוח ו-3,000 מ”ר קירות תומכים.

עד 160. תחנת הרכבת הנבנית בכרמיאל|צילום: נתיבי ישראל
עד 160. תחנת הרכבת הנבנית בכרמיאל|צילום: נתיבי ישראל

בתחנת אחיהוד הושלמו מבנה התחנה המרכזי, שני רציפי צד שאליהם מוביל מעבר משוקע, מבנה מערכות השליטה והבקרה, תחנה לשירות הנוסעים וחניון שבו כ-180 מקומות חנייה. בהמשך תושלם סלילת דרך גישה אל התחנה באורך 900 מטר, ויבוצעו עבודות פיתוח וגינון במתחם התחנה, בשטחי החנייה ובצידי כביש הגישה.

בחברת נתיבי ישראל מציינים, כי במקביל להתקדמות הקמת התחנות נמשכות עבודות המסילה, ומדי יום מונחים לאורך תוואי הרכבת כ-300 מטר נוספים. עד כה הונחו 18.5 ק”מ של מסילת ברזל כפולה, והושלמה הנחת המסילה באורך כולל של 5 ק”מ במנהרות גילון, שם הונחה, לראשונה בישראל, מסילת רכבת על גבי משטח בטון יצוק, בשיטת LVT השוויצרית.

כשתושלם המסילה החדשה, היא תשתרע לאורך 23 ק”מ, והרכבת תוכל לנסוע בה במהירות של עד 160 קמ”ש. מנתיבי ישראל נמסר: “מטרת הקמת הרכבת לכרמיאל היא חיבור הגליל לרשת המסילות הארצית, נגישות הציבור בפריפריה למרכז המדינה ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית”.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *