הושלמו 18 ק”מ בקו הרכבת כרמיאל-עכו

הושלמו 18 ק”מ בקו הרכבת כרמיאל-עכו
עבודות שיקום נופי נרחבות. העבודות לסלילת קו הרכבת
צילום: נתיבי ישראל

מדי יום מניחים הפועלים 300 מטרים נוספים של מסילת ברזל כפולה, בקו שאורכו הכולל 23 ק”מ ‰ הפרויקט, שעלותו 2.8 מיליארד שקל, אמור להסתיים עד לתחילת שנת 2017

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל דיווחו השבוע כי הושלמה הנחה של 18 ק”מ בקו הרכבת שבין כרמיאל לעכו. המיזם השלם יכלול 23 ק”מ של מסילת ברזל כפולה בין נעמן שליד עכו לבין צומת כרמיאל מערב. מדי יום מניחים הפועלים 300 מטר נוספים, והפרויקט, שעלותו 2.8 מיליארד שקל, אמור להסתיים עד לתחילת שנת 2017.

לצורך הקמת המסילה פוזרו עד כה כ-60 אלף טון חצץ, עליהם מניחים את אדני הרכבת המיוצרים בישראל מבטון קשיח. פסי המסילה, שכל מטר מהם שוקל כ-60 ק”ג, עשויים פלדה ומיובאים מצ’כיה.

עבודות שיקום נופי נרחבות. העבודות לסלילת קו הרכבת | צילום: נתיבי ישראל
עבודות שיקום נופי נרחבות. העבודות לסלילת קו הרכבת | צילום: נתיבי ישראל

הקו החדש יכלול שלוש תחנות: בעכו, באחיהוד ובכרמיאל. תחנת אחיהוד נמצאת בשלב גמר העבודות ותכלול תחנה לשירות הנוסעים, חניון עם כ-180 מקומות חנייה, דרך גישה באורך 900 מטר ושני רציפי צד, אשר יוביל אליהם מעבר משוקע. כמו כן, יבוצעו עבודות פיתוח וגינון במתחם התחנה, בשטחי החנייה ובצידי כביש הגישה.

בתחנת כרמיאל הושלמו עבודות ביסוס שלד המבנה המרכזי והרציפים. התחנה תכלול טרמינל נוסעים שישתרע כל שתי קומות, רציפי נוסעים ומגרש חנייה ליותר מ-700 כלי רכב. בצמוד לתחנה ייבנה מרכז תחבורה גדול, שישמש את התחבורה הציבורית. מבנה התחנה, מבני השליטה והבקרה והחניון יתפרשו על כ-1,500 מ”ר. הפרויקט כולל כ-5,000 מ”ר של שטחי סלילה ופיתוח ו-3,000 מ”ר של קירות תומכים.

העבודות בפרויקט כוללות גם מנהרה כפולה באורך 4.6 ק”מ, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות, דרכים חקלאיות והקמת שמונה הפרדות מפלסיות. כמו כן, הוגבה כביש 4 מעל למסילת הברזל ומעל לנחל חילזון, שבוצעה בו הטיה לאורך 750 מטר, הוקמו גשרי רכבת באורך 30 מטר מעל לנחל נעמן ובאורך 90 מטר מעל לנחל חילזון. בנוסף, מבוצעות במסגרת הפרויקט עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתית חשמל, תאורה ותקשורת, והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *