
קרית שמונה על המפה: שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ”ץ, אישר את התוכנית להקמת קו רכבת ישיר בין כרמיאל לקרית שמונה
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ”ץ, אישר היום (ג’) את התוכנית להקמת קו רכבת ישיר בין כרמיאל לקרית שמונה.
התוכנית כוללת הקמת מסילה כפולה באורך של כ-60 קילומטרים בין כרמיאל לקרית שמונה. תוואי המסילה כולל שתי מנהרות באורך של 11 קילומטרים כל אחת, וגשר בין כ- 400 מטרים המחבר ביניהם.
הקו צפוי לצאת מתחנת הרכבת בכרמיאל, הצפויה להיחנך בשנה הבאה, בחודש יולי 2017.
משם ממשיך הקו לתחנת רכבת שתוקם בצומת שבע, כשבעה קילומטרים לפני מירון (תחנת מירון).
משם, ימשיך הקו במנהרה תת קרקעית באורך של כ-11 מטרים מתחת לעיר צפת, מרמה ועד נחל עמוד.
גשר באורך של כ-400 מטרים יוביל למנהרה נוספת באורך של 11 קילומטרים, מתחת לעיר צפת, מנחל עמוד ועד ראש פינה. משם תמשיך הרכבת לתחנה נוספת שתוקם סמוך לחצור הגלילית (תחנת חצור-ראש פינה). מ
שם ימשיך התוואי לתחנה רכבת שתוקם בפאתי העיר קרית שמונה.
ממשרד התחבורה נמסר היום (ג’) כי את הפרויקט תבצע חברת “נתיבי ישראל”.
במשרד הבטיחו במקביל כי “כל תחנת רכבת תכלול טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים ומגרש חניה לכלי רכב פרטיים וציבוריים”.
על פי הצפי של משרד התחבורה, הרכבת תגיע מכרמיאל לקרית שמונה בתוך 26 דקות ותוך שעתיים מקרית שמונה לתל אביב. כמו כן, מהירות הנסיעה של הרכבת תגיע ל-160 קמ”ש.
עלות הקמת הרכבת נאמדת בב-7.4 מיליארד שקלים.
התוכנית כוללת הקמת מסוף מטענים באזור התעשייה כרמיאל שתשמש את רכבות המשא שינועו על הקו ותשמש את מפעלי התעשייה באזור לייבוא וייצוא סחורות של אזור הצפון.
במשרד התחבורה ציינו כי זמן הקמת הרכבת ייארך כארבע עד חמש שנים. כמו כן, הם הוסיפו כי “תחנת הרכבת שתקום בסמוך למירון תאפשר למאות אלפי נוסעים הפוקדים מידי שנה את קברו של רבי שמעון בר יוחאי להגיע במהירות ובנוחות ממרכז הארץ ישירות לאזור החניה שלפני מירון ומשם להשתמש בשאטלים העומדים לרשות המבקרים”.
השר כץ ציין כי בנוסף לאיכות חיים גבוהה, “יזכו תושבי הגליל והמטיילים הרבים הפוקדים את האזור במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה”.
“אנו גאים להביא את בשורת הרכבת לגליל, במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים בצפון ובדרום הארץ”, הוסיף וקבע כ”ץ.