
לשיטה החדישה יתרונות עצומים בתחזוקת התשתיות, בעיקר בעומק מנהרות הרכבת
בימים אלה החלה הנחת מסילת הרכבת בקו כרמיאל-עכו בשיטה חדשנית. במסגרת שיטה זו, הנקראת Slab Track, מונחים אדני המתכת שעליהם נעה הרכבת על בטון יצוק ולא על חצץ. לפני תחילת העבודות בוצע ניסוי על משטח בטון שהקימה חברת “נתיבי ישראל” באתר העבודות, ולאחר שהעובדים למדו את השיטה, היא כעת מיושמת בפועל.
בנתיבי ישראל אומרים כי לשיטה החדישה יתרונות עצומים בתחזוקת התשתיות, בעיקר בעומק מנהרות הרכבת, שם קיימים קשיי תחזוקה בשיטה הקיימת אשר דורשים שימוש בכלי שינוע ובכוח אדם רב. בנוסף, קיימת מגבלת מרחב וגובה בעומק המנהרות.
בשיטה החדשה התחזוקה קלה וזולה יותר, מכיוון שהטיפול נעשה רק במשטח הספציפי הזקוק לכך, ולא בכל המסילה. כך ניתן לעבוד בתוך המנהרה ללא צורך בשינוע חומרי מילוי. בנוסף, שיטה זו מאפשרת לרכבת יציבות גבוהה יותר על הפסים, ואפקט הרעידה והרעש של הרכבת הנוסעת מופחת משמעותית לעומת השיטה הקונבנציונלית. בשיטה זו הונחה גם המסילה במנהרה הארוכה בעולם, מנהרת גוטהרד שבשוויץ, שאורכה 57 ק”מ.
ובאותו עניין – שר התחבורה, ישראל כץ, ביקר בכרמיאל. בין היתר הוא צפה בתחנת הרכבת באחיהוד, שבנייתה צפויה להסתיים בקרוב. אל השר התלוו ראש העיר, עדי אלדר, מנכ”ל “נתיבי ישראל”, ניסים פרץ, מנכ”ל הרכבת, בועז צפריר, ובכירים במשרד התחבורה.
לאחר מכן נערך דיון, בו העלה אלדר את הצורך להקים מחלף בחיבור בין כביש 85 לכביש 784 כדי ליצור הפרדה מפלסית בתוואי הרכבת. השר עידכן כי הנושא כבר תוקצב ב-300 מיליון שקל, וביוני 2017 יפורסם המכרז לביצוע העבודות.
נושא נוסף שנדון הוא הכביש ברחוב דרור, המוביל מכפר הילדים אל תחנת הרכבת, וזאת בשל עומסי התנועה הצפויים לגדול עם סיום בניית המסילה. בנושא זה נמסר כי נתיבי ישראל קיבלה תקציב של 20 מיליון שקל לצורך ביצוע העבודות במקום. כץ ביקש מכל הגורמים לעמוד בלוח הזמנים, כדי שרחוב דרור יהיה מוכן ביחד עם חנוכת קו הרכבת, ביולי 2017.