
בליטשטיין שימש בתקפדי והקודם ככסמנכ”ל למנהל ומשאבי אנוש במשרד התחבורה וראש מנהלת תכנית “נתיבי ישראל”
אל”מ (מיל’) יעקב בליטשטיין, זכה במכרז בתפקיד המשנה למנכ”ל משרד התחבורה. הוא נבחר פה אחד לתפקיד על ידי ועדת הבוחנים של נציבות שירות המדינה, מחליף את קרן טרנר- אייל, שמונתה לפני כ-3 חודשים לתפקיד מנכ”לית המשרד.
בליטשטיין הוא אל”מ במיל’, שרת בצה”ל במשך 25 שנים, בשורה ארוכה של תפקידי פיקוד ומטה. באזרחות הוא עו”ד בעל תואר שני במנהל עסקים, בוגר תואר ראשון במשפטים ובכלכלה ומדעי המדינה, נשוי ואב לשלושה.
בחמש השנים האחרונות, עמד בליטשטיין בראש מינהלת פרויקט “נתיבי ישראל”, המקדמת תכנית לחיבור הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה בצפון ועד אילת שבדרום. עלות התכנית, נאמדת ב-27.5 מיליארד שקלים.
בין הפרויקטים המרכזיים שמקדמת מינהלת הפרויקט, רכבת העמק שתחל לפעול בחודש הבא, רכבת עכו-כרמיאל שתחנך ביולי שנה הבאה, הרחבת כביש 6 צפונה ודרומה ושדרוג כביש 31 בדרום משוקת לערד. בנוסף לכך, ניהל בליטשטיין את הקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע שנחנכה לפני כשנה וחצי ואת קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב שיחל לפעול באפריל 2018.
יעקב בליטשטיין, נחשב לאחד המנהלים המוערכים במשרד התחבורה, ומשמש כיום גם כסמנכ”ל למנהל ומשאבי אנוש במשרד התחבורה. במסגרת תפקידו החדש, יהיה אחראי גם על תקציבי הפיתוח של פרויקטים תחבורתיים, המבוצעים על ידי חברות ותאגידים הקשורים למשרד התחבורה, בהם תכנית הפיתוח של רשת הכבישים והמסילות הבינעירוניות ופיתוח תשתית הסעת המונים ורכבות קלות במטרופולינים.