נשלמות עבודות התשתית בתחנת הרכבת באחיהוד

נשלמות עבודות התשתית בתחנת הרכבת באחיהוד
עד 160 קמ"ש. תחנת הרכבת באחיהוד
צילום: נתיבי ישראל

כחלק מהעבודות לסלילת המסילה שתחבר בין עכו לכרמיאל, נבנות שתי תחנות רכבת, בצמוד למושב אחיהוד ובכרמיאל, בשווי של כ-230 מיליון שקל

עד 160 קמ"ש. תחנת הרכבת באחיהוד|צילום: נתיבי ישראל
עד 160 קמ”ש. תחנת הרכבת באחיהוד|צילום: נתיבי ישראל

בימים אלה מסתיימת הקמת תחנת הרכבת בצמוד למושב אחיהוד, הנמצא במרחק תשעה ק”מ ממזרח לעכו, בתחומי המועצה האזורית מטה אשר. הקמת התחנה היא חלק מהעבודות לסלילת קו הרכבת שיחבר בין עכו לכרמיאל. עלות המיזם כולו עומדת על 2.8 מיליארד שקל, והוא יכלול מסילה כפולה באורך כ-23 ק”מ, עליה תיסע הרכבת במהירות של עד 160 קמ”ש. עד כה הונחה מסילה כפולה באורך של כ-11 ק”מ לאורך התוואי. כמו כן, מוקמות שתי תחנות רכבת חדשות, באחיהוד ובכרמיאל, בהשקעה של כ-230 מיליון שקל.

מחברת נתיבי ישראל נמסר, כי הושלמה הקמתם של מבנה התחנה המרכזי באחיהוד, שני רציפים אשר אליהם יוביל מעבר משוקע, ומבנה מערכות השליטה והבקרה. בקרוב תחל הנחת המסילה הכפולה בין הרציפים ויחלו העבודות להשלמת התחנות לשירות הנוסעים. במקום יוקם גם חניון שיכיל כ-180 מקומות, ותיסלל דרך גישה לתחנה באורך 900 מטר. כמו כן, יבוצעו עבודות פיתוח וגינון במתחם התחנה, בשטחי החנייה ובצידי כביש הגישה.

בתחנת כרמיאל מושלמות בימים אלה עבודות הביסוס לשלד התחנה והרציפים. תחנת כרמיאל תכלול מבנה שליטה ובקרה, טרמינל נוסעים שישתרע על שתי קומות, רציפי נוסעים ומגרש חנייה ליותר מ-700 כלי רכב. בצמוד לתחנה ייבנה מרכז תחבורה גדול, שישמש את התחבורה הציבורית. הפרויקט כולל כ-5,000 מ”ר של שטחי סלילה ופיתוח והקמת 3,000 מ”ר של קירות תומכים.

הפרויקט כולל גם הקמת מנהרה כפולה באורך 4.6 ק”מ, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. כמו כן, כביש מספר 4 הוגבה מעל למסילת הברזל ומעל לנחל חילזון, שבוצעה בו הטיה לאורך 750 מטר, הוקמו גשרי רכבת באורך 30 מטר מעל לנחל נעמן ובאורך 90 מטר מעל לנחל חילזון.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *