
מנכ”ל משרד התחבורה: נשקיע 5 מיליון שקל בקמפיין הסברה שיעלה בקרוב
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תקנות שהגיש משרד התחבורה המבקשות להסדיר את השימוש בקורקינט (גלגינוע) חשמלי. כבר בפתח הדיון הזכיר היו”ר איתן כבל את דרישות הוועדה להסדרת הנעשה על המדרכות, ובכלל זה טיפול בנושא האכיפה, הרישום והרישוי של הכלים והעלאת הגיל המותר לרכיבה ל-16. הוא אף דרש להאיץ את הליך מתן סמכויות האכיפה לפקחים העירוניים ולהגיש זאת לאישור הוועדה בהקדם. לאחר אישור התקנות הוא הוסיף כי “מדובר ביום גדול ובצעד אדיר להגברת הבטיחות על המדרכות, עם זאת אין בכוונתי לוותר על נושא הביטוח וחובת הרישום והרישוי של הכלים והרוכבים”.
בתקנות שאושרו נקבע כי השימוש יתאפשר רק בקורקינטים עד משקל 30 ק”ג, בהספק של 250 וואט ובמהירות מרבית של 25 קמ”ש. עוד אושר כי הרכיבה תותר מגיל 16 ומעלה ועל רוכב בכל גיל תחול חובה לחבוש קסדה ובשעות החשכה גם אפוד זוהר. הרכיבה תותר על שבילי אופנים בלבד או על הכביש, ועל הרוכבים יאסר להרכיב אדם נוסף. עוד אושר כי הרוכבים לא יחויבו ברישוי ורישום של הקורקינטים, אולם יחויבו להדביק על הקורקינט מדבקה שתכיל מידע עם שם היצרן, הודעה על הגבלת גיל הרכיבה ל-16, מספרו הסידורי של הקורקינט, משקלו ומשקל מרבי של הרוכב, ההספק והמהירות המרבית ולחץ האוויר בצמיגים. המדבקה תהייה ברוחב של לפחות 6 ס”מ ואורך של לפחות 5 ס”מ.
כמו כן אושר במסגרת התקנות להעלות גם את הגיל המותר לרכיבה על אופנים חשמליים, מ-14 כיום ל-16, בהתאם לדרישת יו”ר הוועדה ח”כ כבל בדיונים קודמים שנערכו בוועדה בעניין. העלאת גיל הרכיבה תיכנת לתוקף בעוד קצת למעלה מחודש – 30 יום לאחר פרסומם ברשומות. יתר סעיפי התקנות, הכוללים שינוי בתקנים, יכנסו לתוקף בעוד כ-4 חודשים.
מנכ”ל משרד התחבורה אמר בדיון: נשקיע 5 מיליון שקל בקמפיין הסברה שיעלה בקרוב